dinsdag 8 april 2014

Aandachtspunten examen

Kennis haal je uit een boek, concentratie haal je uit jezelf......



De volgende aandachtspunten kunnen je helpen bij het leren en maken van je examen::

Algemeen:
-         let op het aantal punten links van de vraag (bijvoorbeeld: 3p)
-         dikgedrukte woorden zijn belangrijk
-         lees na het beantwoorden van de vraag de vraag nog een keer om te controleren of je wel de juiste vraag hebt beantwoord
-         hoe moet je het antwoord geven: b.v. in 2 decimalen / in hele seconden
-         bedenk altijd hoe je moet afronden: je kunt geen half blik verf kopen, dus zul je iets meer moeten kopen. Halve mensen bestaan ook niet, behalve als je een gemiddelde moet uitrekenen. Dan mag/moet het wel!
-         Oefen op snelheid.
-         Denk aan het opschrijven van € / m2 / cm3 etc (eenheden).
-         Informatie onder een vraag hoort altijd bij de volgende vraag

Wat heb ik nodig bij het wiskunde examen?
-         Pen (zorg voor minimaal 1 extra pen)
-         Potlood
-         Gum
-         Passer
-         Liniaal / geodriehoek
-         Rekenmachine (geen grafische!)
-         Kompasroos

Als ik een vraag niet weet, wat dan?
-         Ik sla de vraag over en probeer deze vraag aan het einde te maken
-         Als ik het antwoord van deze vraag nodig heb bij de volgende vraag, dan bedenk ik een antwoord, bijvoorbeeld 100 (“goed doorgerekend”)
-         Ik word niet zenuwachtig, want elke vraag is maar een paar puntjes waard!

Als een andere examenkandidaat met mij wil communiceren tijdens het examen, wat dan?
-         Ik negeer die persoon volledig, anders krijg ik een 1!!
HIER kun je testen of je de theorie voor het examen al beheerst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten